‘Met Gemak, Zo Gelabeld’
Woninglabel.nl is een vergelijkingswebsite voor woningeigenaren die op zoek zijn naar een EP adviseur voor het verkrijgen van een energielabel voor een woning. Tot 2021 was het nog mogelijk om online een energielabel op te stellen door een aantal woningkenmerken door te geven. Per 1 januari 2021 kunnen woningeigenaren alleen nog maar een energielabel laten opstellen door een EP adviseur een inspectie van de woning te laten uitvoeren. Ook is het per 1 januari 2021 verplicht om een energielabel te hebben bij de verkoop van een woning. Met het ingaan van de nieuwe regelgeving in 2021 ging ook Woninglabel.nl van start. De, toen nog, startup gaf mij de opdracht om een communicatiestrategie op te stellen en uit te voeren om de naamsbekendheid van Woninglabel.nl te vergroten onder de woningeigenaren in Nederland.
De ontwikkelde strategie is een praktisch pakket aan middelen voor de uitvoering. Ik maakte onder andere een doelgroep middelen-matrix, een communicatiekalender en een budgetsvoorstel. Ook bedacht ik een creatief concept waaruit alle uitingen voor tekst en beeld in de strategie op zijn gebaseerd. Het concept luidt ‘Met Gemak, Zo Gelabeld’. Dit concept benoemt het overkoepelende voordeel van Woninglabel.nl: Woninglabel.nl maakt het makkelijk voor de consument om een energielabel aan te vragen. Dit is vervolgens weer gekoppeld aan de kernwaarden van Woninglabel.nl:
- Selecteren op wat de consument belangrijk vindt (beste deal).
- Alles is te vinden op 1 plek (geen gedoe).
- Onafhankelijke vergelijking (betrouwbaar).
Ben je benieuwd naar de volledige uitwerking van het communicatieplan? Neem gerust contact op met mij.